Tuesday 25 October 2011

*,*"

salam dan selamat tengahhari
okeyh[!]
mari singgah dan baca.
*.*
memang muka comel ni je yg selalu naik kan.
:P
heheh7
nak study,selak buku malas lagi
tunggu rajin sikit baru beri salam 
("murid dan alam belajar")
sekarang tengah gile blog
:)
humphh,hari nih,xtually pg buta tadi mood dah all out
lost!
tapi,mereka yang sayang disekeliling aku
give support,that why aku happy dan ceria balik
sudah,just ignored,benda sedih yg dh lepas
taknak ingat lagi
sekarang nak hupdate entry pulak
jeng2,
"penulis/novelis"
tetibe je penulis?
bukan lah,suden aku baru terfikir,wauuu!best kan jadi penulis
(mybe)
sebab,banyak benda yg kita boleh luahkan,sharing dengan semua orang
salah satu buku yang sekarang nih aku dan boyfie berusaha habiskan baca
"don't be sad"
pada hal lama dah beli
baru terhegeh-hegeh nak habiskan baca
alahai,dalam cerita syurga cinta tuh
:)
dah lapuk kan
sumpah best,lagi-lagi bila korang tengah sedih,then baca buku tuh
cair*
bila baca,event baru suku,baru aku sedar kan
'Aku hanya seorang khalifah ciptaan ALLAH dimana banyak kekurangan,yang diciptakan-Nya sebagai hamba dimuka bumi agar sentiasa mengingatinya dan memohon kepadanya'
Kita tak sedar kan,kebahagiaan,sesuatu yang sukar dimiliki.Setiap insan walau apa cara sekali pun,berusaha untuk mendapatkannya
[kebahagiaan]
Cuba korang renungkan nih:
Rasulallah SAW bersabda:
"sesungguhnya orang mukmin itu adalah orang yang luar biasa.Seluruh perkara dalam hidupnya bernilai positif baginya.Ketika mendapatkan kesulitan,malah ia bersabar dan itupun positif baginya"
see,sometimes kita selalu mengeluh kan,bila bermasalah je
dah down
(setepek kene kat muka sendiri)
^.^"
apa yang aku boleh sharing lepas aku baca buku nih,anyone else lah,termasuk aku,takkan pernah terlepas dari masalah
masalah means dugaan/beban
"experience make us matured"
betul kan?.
tapi,pernah tak kita terfikir
(sama-sama renungkan)
bila bermasalah je,try to be positive thingking?
ye,cakap memang senang,like me,sometimes bila ada masalah je,memang lost
okeyh!fine,tapi kalau korang nak tau,apa yang aku dapat dari buku ni,merekamereka yang positive thinking tulah dinamakan "manusia luar biasa"
_sungguh luar biasa seseorang mukmin itu
seluruh perkara dalam hidupnya
bernilai positif
apabila mendapat kemudahan
maka ia bersyukur.
itu baik(positif) baginya
apabila ia ditimpa kesulitan
maka ia bersabar
itupun baik(positif) baginya_
*hadits*
kalau korang nak tau,
penulis buku ni memang great!
some detail bout him:

Buku berjudul Don’t be Sad atau berjudul asal Laa Tahzaan ini ditulis oleh Dr. ‘Aidh bin Abdullah al-Qarni, MA. Beliau merupakan seorang intelektual muda berpengaruh di Arab Saudi yang lahir pada tahun 1960.
Buku ini  ditulis sendiri oleh beliausewaktu beliau dipenjarakan  selama 10 bulan. 
Selama menjalani masa tahanan tersebut beliau memperoleh banyak inspirasi dari setiap situasi yang ada di sekitarnya. Dengan berbekalkan  sekitar 300-an buku yang menjadi daftar pustakanya dari sekitar 10.000 buku di perpustakaan pribadinya ditulislah buku Laa Tahzaan.
Buku Don’t be Sad (Laa Tahzaan) ini disusun oleh beliau selama tiga tahun. Kerana  masalah politik yang menyebabkan banyak tulisan-tulisan beliau dihalang oleh Pemerintah Arab Saudi maka sewaktu  menerbitkan buku ini hak ciptanya diserahkan kepada teman-teman Dr. Aidh al-Qarny.

huh!kalau lah aku boleh jadi penulis yang hebat macam tu,
&%#$@!
mesti hebat kan
okeyh,nih hah muka buku 
dont be sad
:)
mana lah tau sesiapa yg interest nak beli
boleh singgah mana-mana store okeyh.



_enjoy it_


2 comments:

  1. la tahzan yg tebal cm kamus kt rumah ni akk xpnh bace pun.. selak 2.3 lai letak blk ats rak..
    haisshh ~

    ReplyDelete
  2. kak ira:saya pun tidak lah rajin sangat.hehe6,tapi mula dh berjinak-jinak,try lah baca,seronok ^,^

    ReplyDelete