Thursday 7 July 2011

salam semua.hope sihat and fine there (:
petang jumaat yg suram.
humm,sebab suram,yelah,dah rancang,tupp tupp,tk jadi
(bengang + marah),macam-macam rase,haishhh.
tp,ntah lah,sometimes kita kene percaya setiap apa yg berlku disebalik tuh,ada hikmahnyew.
humm,petang ni,rasa lain,gundah hati,serabut hotak,pening kepala.sebab?aku sendiri pun xtau.
suden,teringat,pagi td,time slot ceramah,lepas bacaan al-quran,ustaz ada beri banyak nasihat.it bout life and self!humm,terdetik perasaan takut,mana taknyew,bila ustaz cakap,tuh nh,aishhh,selepuk kene kat batang hidung sendiri...
dan,hati kecil mula berkata dan bersuara,humm,atiqah?bila awak nak tinggalkan semua yg buruk tu?humm,kau dh besar kn?atiqah?sampai bila awak nak jd mcm nh?.tersentak.suden,rasa mcm nak nangis.hummm,ya allh,=.=".
yeh,aku percaya,org selalu akan cakap,selagi terdetik rase nak berubah,tu maknanya allah masih sygkn hambanya,tp,kalau perasaan tu dh hilang,mknanyew allah dh ttp pintu hati.:(.sumpah,takut.yeahh,aku tau,selama aku hidup sampai saat ni.(now dh 20 tahun ok),macammacam dugaan yg datang dan pergi.tp,alhamdullh,setiap kali masalah tu ad,bnd tu xkn lama,means,akan selesai.(sepatuttnya aku perlu sangat bersyukur).=.=".
kalau nk diikutkan,kehidupan nih sememangnyew banyak memberikan kita pengalaman,pengalamn tu lah yg mendewasakan aku,dan mungkin pengalaman tulah yg mematangkan aku.:).(alhamdllh).
kalau nak dibandingkan dengan insan lain,yg mungkin dh hanyut jauh.dh mmg xboleh berpatah balik dh,so,aku perlu bersyukur,mula mencari ketenangan.:).pasal?selama nh hidup aku tk tnng ke?haish,tidak,tapi,orang cakap,biarkan tenang luaran dan dalaman.hidup diberkati nh,lebih baik.:)
so,lepas je dgr ustaz tuh bg banyak nasihat,macammacam lah.mula rasa hati sedikit tenang,sebab rasa diri dekat dengan allah.:).dan rasabelum terlambat untuk berpatah balik.
"buang yg keruh,ambil yg jernih ".
insyallh,tu yg akan aku bt,tp secara perlahan.slowly,sebab bukan senang nak baik dan bukan ssh nak jd jahat..hidup ni macam putaran roda,kadang-kadang kita akan diatas,tapi,bila kita diuji,dengan pusingan roda kehidupan kita dibawah,kita mungkin tdk dpt menyelesaiakn apa yg kita hadapi sekirannya tidak tenang,mudah rasa marah and soo on.:)
humm,sebab tulah,ibu selalu pesan,you,kalau pegi mne2 pn,sibuk mane2 pn,solat jangan tinggal,ye,tau,lepas tuh,tutup aurat.humm,insyallh,slow2,aku akan cuba berubah,yeh,tau,ni semua untuk kebaiikan aku gak kan.:).yg berlalu,biarkan ianya berlalu.mulakan hidup baru dengan senyuman dan langkah yg sepatutnya.:)
_wasalam_.
(enjoy this).

2 comments: