Monday 18 July 2011

Muhasabah diri

salam semua.:(
haishh,firt impress dh sadis,yeahh.
(sangat tkde mood).yeahh,selingan untuk part 3 yg belum masa lg untuk aku update entry.!

ya allah,tabahkan dan kuatkan lah hati hambamu ini.=.="
humm,hari nih,alhmdllh,aku dikurniakan lg nyawa dan kudrat untuk bernafas.terfikir sejenak bila memejamkan mata.
(alhmdllh)
humm,bila aku ddk,dn termenung sejenak,yeahh,betapa besarnyew ciptaan tuhan.
dan betapa besarnya keagunganmu ya allah.
tanpa aku sedari,dh 20 tahun aku hidup,tapi,banyak lg yg aku perlu untuk teruskn hidup kt dunia nih
yg sememangnya banyak cabaran dan dugaan yang perlu aku hadapi taktala untuk mencapai kejayaan mahupun kesenangan.:(
aku harus tahu,aku memang tk sehebat mana,kejayaan tk cukup kalau tidak mencapai kebahagiann.
dalaman dan luaran.kn?
hati kecil nih berkata-kata,mana kedamaian yg dulu?hilang?kebahagiaan?kegembiraan?mungkin dia menguji dengan menarik nikmat yg diberikan kepadaku itu untuk seketika,melihat sejauh mana kesabaran aku menjalani hidup yg sememangnya penuh onak dan liku yg harus ku harungi,
namun,ku gagahkan diriku untuk mengharungi semua ujian yg diberikannya dengan hati yg terbuka.hanya mampu berdoa dan terus berdoa tanpa mengenal erti jemu mahupun putus asa.:(
"jadi diri sendiri,tidak terlalu menghiraukan kata-kata @ cacian,mahupun makian dri org lain."
tu yg selalu bermain difikiran.nasihat seorang hamba kepadaku,yg tidak pernah mengenal erti jemu,penat lelah,mendengar rintihan dan masalah.senang cakap,pendengar setia.:)
Alhamdllh,kembali tenang.:)
segera mengucpkan syukur kepada Allah
masih mengurniakan seseorg yg boleh dijadikan tempat meluahkan segalanya selain darimu ya allh.


whenever failures come near you
whenever hopes crumbled inside you
just remember to keep walkin


~sekian~


1 comment: