Saturday 18 February 2012

It called KARMA

dear diaries...
salam
ok,kini aku kembali lg hupdate entry
tentang kisah hati yg mmg sekarang dh jd semakin tk terkisah
:(
street to the point 
tanpa aku sedar bnyk bnd yg aku dapat/belajar selama mana hmpir 21 tahun aku bernafas
(alhmdlh)
suka/duka dan mcm2
Dan mungkin salah satu yg paling penting bila berbicara tentang sahabat/kawan
(hanya sebagai gelaran sahaja)
okeyh,apa yg nk aku perkatakan/persoalkn!
kenapa setelh beberapa tahun aku knal si A dan si B baru knl yg mne satu intan dan berlian
haishhh
sebab tulah org selalu pggil ianya semua adlh
KEHIDUPAN
baru aku nmpak the real one attitude si A dan B yg aku boleh bndingkn
si A yg aku rse slme nih bnyk dan boleh dprcayai berbnding si B
sebab nmpknyew si A kini  mula menunjukkn siapa sebenarnya dia.
-.-
sumpah sedih.
kenapa prubhan yg sangat drastik
:(
brtmbh sedih bila terasa diri ditikamtikam dgn kutukn/sindiran dibelakang
nk je tny
knape si A yg selama nh dikatakn antra yg rapat tp sama mcm org lain?
humm,tkpelh,aku cuba memujuk hati dan sentiasa brfikir yg baik
adanya hikmah disebalik setiap yg berlaku
aku juga tidak boleh menyalahkan mereka 100 %
kerna masingmasing ada khilafnya
cuma
 aku akn brusaha mendokn yg terbaik untuk mereka
walaupn pd hakikatnya kehinaan yg aku perlu kongsi brsama brtukar mnjadi sebaliknya
aku juga perlu bnyak berwaspada dalam memilih sahabat
istilah baru bg aku
sebab sahabat adalh seseorang yg sentiasa ada untuk kebaikkn/keburukkan kita
disaat memerlukan dan menjadi pendorong jatuh/bangun kita
tetapi
aku hanya mampu mengukir senyuman taktala menjadi bahan hinaan/sindiran mereka dibelakang  sebab aku percaya
kuasa ALLAH.
semua ini hanya suatu permainan dunia
segala pahit/manis yang aku lalui ketika ini hanya dia sahaja yg megerti dan mengetahui segalanya
 kebenarannya
cepat/lmbat balasan untuk mereka
pasti ada
it called KARMA
bukan mendoakn yg tidak baik
tetapi sekadar mengingatkan buat pengajaran diri aku sendiri dan orang lain.
ALLAH maha adil
insyallh
kehidupan bukan suatu yg mudah untuk dilalui
pada hakikatnya diri ini perlu menjadi lebih berani/berwaspada dalam memilih insan yang layak digelar sahabat
kawan dimanamana boleh dicari kerna ianya diibaratkan tinggal dan pergi
yg baik terlihat keburukkannya dan yg buruk nampak kebaikkannya
aku juga perlu lebih tabah mengharungi ujian yg penuh dengan liku
jatuh/bangun
mungkin sudah tertulis jalan hidupku sebegini
tapi aku perlu bangkit untuk kuat mengharungi semua yg terjadi
kesimpulannya,jangan terlalu percaya
dengan sesuatu yg belum pasti baik/buruknya
redha juga perlu dan sentiasa mendekatkan diri kepadanya  agar sentiasa dilindungi/dirahmati
aku tidak meminta lebih,sekadar minta dihormati
semoga menjadi yg terbaik
ALLAH is always by yourside
insyaallh
amin.
:)



No comments:

Post a Comment